Friday, April 24, 2009

Purse

Aku kan suka tag-tag mcm niii, sebab nak update tak der idea..hehe. Oklah, actually I have one entry, but it takes tooo longggg ahhh, nak photoshop-photoshop niii.

Anyway, today is my hairless day! Betuiii, all I did today was removing hair from me body! I'm no longer hairy chewbaccaaaaa, more like gondol chewbacca boley?

Eh, tersasar hala tujuan..

A. Snap the picture of both inner and outer of your purse

Outterrrrr
Keji ok, tak boleh nak button up..bukan sebab ada banyak duittttt. It's like the case of tuan punya purse ni lah, seluar tak boleh button up doesn't mean I have a lot of fat..water retention okk. HAHAHA alasan semata-mata


Dah bukokkk
Kan aku cakap, sampah penuhhh.


B. Introduce your purse brand, price & where you buy.

Brand:
Hulomak, tak tau ler, tak der brand lah.
Price: Hulomak, tak tau jugak lahhh
Where: Hulomakkk, ni pon gwe ngak tauuuuu.


Kalau nak general info boley larr, ni Don beli kat US. Ha, kata mau general, aku kasi general la tuu.

Tapi seingat aku, ni birthday gift..ni sebab mula-mula dia dah belikan perfume (sorok-sorok beli tanak tunjuk kat aku, kenkonon ada element surprise lah tu), then aku pulak menggatal cakap purse dah koyak rabak..tu yang dia pegi tukar perfume ke purse.

But I wanted both :(

*tamak haloba*


C. Take out whatever its inside your purse


Ni kes malas ok, aku longgokkan semua barang yang ada dlm purse tu dalam satu picture. Peeja, kau mmg terlampau rajin dok tangkap banyak-banyak gambarrr, blogger tegarrrrrrr.

Description:
1. Receipt bank. Dah jadi habit simpan receipt, kenkonon kalau simpan tu boleh control spending.....

...never worked.

2. Receipt cum guarantee slip for my wii. Ni hadiah birthday dari Don (nerd gila, hadiah birthday mintak wii, bukan mintak berlian 10 karat, haha). Kedai cina tu, mana ada proper guarantee card, so kena simpan resit.

3. Medical Certificates. Aku pon heran kenapa aku masih ada M.C ni, I should have claimed them while I was workingggggggg. Uwaaaaaaaaaaaaaaaaa

4. Malaysian I.C & Malaysian Driving License. Hodoh gilaaaaa. Tengok je lah gambar I.C aku tu..tu Alia ke Ali???

5. Gambar Don and I when he was here. Ni yang guna mesin gambar jepun tuuu. He has one set jugak, I dunno lah where it put it, kot kot dah hilang? *matiler serkap jarang*.

The reason why I put those pics in my purse bukan utk menggedik gedik cium cium gambar tu setiap kali, aku letak sebab tak der tempat lain yang I would remember. AKu ni kan pelupaaa.

6. Kad loteri. Haha, ok ok, privilege cards. Tak pernah pakai pon..sayang kan? Aku ni jenis yang tak ingat nak guna card-card discount mcm ni, tapi mengharapkan discount, boley tak mcm tu?

7. Bank cards, Visa card, MPH card. Ni semua kad-kad plastik yang keras..haha.

8. Touch-n-Go yang rosak. I don't even know why I'm still keeping it, kot kot one day kad tu boleh self-repair la kottt (ngaku je lah that you're a hoarderrrrr Aliaaaa)

9. Gambar passport sized. Kan kalau isi apa-apa borang kena letak gambarrr, so tak payah nak buat lagi gambar, guna je nii.

10. CD gambar masa buat US visa hari tu. (skrang dah cangggih, mana guna negative film dahhh). US kan leceh sikit, specification gambar dia lain, background nak putih, itu la ini lah.

11. Bandaiddd a.ka. plasterrr. I'm accident prone, so I have to be readyyyy. Before this tak der plaster, aku guna traditional method...sapukan air liur kat tempat berdarah tu. Hahahaha geli nokkkssss

12. Duit Malaysia. Tak banyakkk ponn, mana aku pernah ada duit banyak-banyakk. Purse aku tak boleh tutup sebab banyak sampah, duit ada la banyak ni je.

13. Duit Amerikaahh. Aku belum convert lagi duit, ntah bila nak convert pon tatau. Ni pon mak yang kasi, duit lebih-lebih dia masa dia pegi travel itu hari.


D. Tagged other 7 persons.
7?? ramaii gilaaa

1. Alis
2. Shad
3. Nanie
4. Ath
6. Tijah
7. Sesiapa lah yang rajin


E. Comment on your friend’s (who tagged you) purse.
Aku suka gila tengok gambar lesen kauuu Peeejj. Sungguh comel remos andaaaa (lawak keji ok aku ni hahaha)

5 comments:

  1. touch n go yg rosak tu, klu de balance, anto je blk kat PLUS, dpt refund.

    ReplyDelete
  2. hahha..lawak ok gambar ali tu..aku ada ok..ic aku darjah 6..x mcm hafiza..rupa hafiz..nasib masa form 2 hilang ok..kalau x seksa aku ic mcm tu..

    serious banyak khazanah dlm purse kau..patut la xleh button..

    n henti2 kan lah mengeji gambar lesen aku..fine la..thn depan aku tukar..

    ReplyDelete
  3. weh alia, hutang dulu laa tag nih, boleh? serius sekarang aku tak guna purse, aku sumbat sume dlm backpack aku cap antioni kaler biru itam (yg dah usia 7tahun!)

    ReplyDelete
  4. aku dah buat.

    ko tag aku lg pasnih aku ketip cuping telinga ko dgn ketip kuku...

    adapaham?

    hahahaha...

    ReplyDelete
  5. alahai. aku baru balik dr perhentian. dh kene tag?

    esok aku wat lah heehee ;)

    ReplyDelete


-------------------------------------------------
Thanks! Here's a cookie. :)
-------------------------------------------------