Friday, May 15, 2009

Update 3a..apakah boring title mcm ni.

Oh hai gais.

This will be a short update sebab takkan hari-hari nak update benda yang tak bermakna kot? (apakah selama ni pernah ke aku update benda bermakna? haha)! Blog ni dah jadi macam diary harian "Dear Diary..hari ini saya ke pasar beli udang, kerang dan ikan. Harga pon murah untuk sekati. Lepas tu saya masak then berak sebab tak pandai masak". Takkan aku nak update mcm tu kot??? Tak der currlassss lahhhh ~

Hahahsjah

Yesterday petang, saya paksa Don (again) untuk membawa saya berjalan-jalan kat kawasan perumahan dia. Kali ni kitaorg jalan 3 blocks away, jauh tuuu! Kalau kat Malaysia jgn harap lah nak kluar jalan-jalan kaki mcm ni. Nak pegi pegi kedai runcit Nazla depan rumah tu pon naek kereta hokeeey. Itu lah tahap kemalasan sayaaa. Kagum kan kat sini aku boleh berjalan kaki?? Tengok lahh nantiii, bila aku balik nanti, mesti kaki toned gilaaa *hahahahah perasan gilaaa*


We went for a walk a bit early than usual. Sebab tu matahari masih bersinar-sinar dengan girangnya. Menyesal lah pulak, sebab panas sikit (mengada ok, kat sini panas sikit je dah nak merengek hahahaha. Yer lah, aku dtg negara sejuk mau merasa sejuk 24/7 ok!). Ala, panas dia mcm panas kat Genting Highlands je. Haha


Ni jalan depan rumah sebelum we ended our "tour trip" for the day. Aku ingat nak tangkap gamba masa tengah jalan-jalan, tapi ramai org keluar rumah bawak anjing diorg jalan / gardening masa tu. Malu lah okkkkkkkk.


Muka riang gembira sebab dapat kluar berjalan. Tak der lah terperap kat rumah jeee. Thats why lah I said earlier, I cannot wait till the days get hotterrrr, boleh lah mandi pool!


DonDon (atau bak kata Alis, DanDan hahahaha) muka tensi sebab kena paksa. Hahaha asyik kena paksa je kan dia niii. Queen control betul aku ni. Tapi yer lah, kalau tak paksa adanya aku stuck kat dlm rumah sambil dia buat kerja. Workaholic okkkkkkkk. Benci


Kanak-kanak girang.


During dinner with the family, bapak Don mentioned that he'll be having a 5-day off work next week. So he suggested we might be going to the beach or to the lake/mountains. WAHH BEST GILA HOKEEEEY hati aku melonjak-lonjak kegembiraan! Time tu jugak lah aku mengadu kesedihan kat parents dia (haha ni tactic saja nak cari brownie points okkk), I told them that the reason why I drag Donnie out every petang is because aku bosan duduk rumah. Hahaha and kesian Don kena bamboo dgn parents diaa hahahahahah. Padan muka. I lap u!

According to bapak Don, the beach and the lake is about 4 hours from here, but he can make it in 3 (he's a professional pelumba kereta, nanti nanti lah aku cerita pasal tu). GILA LAH 4 jam??!?! Mcm nak pegi JB je semata-mata nak pegi the beach??

Apa-apa la mekk, just as long as I get to goo. We might be going to the lake, sebab beaches over here in America macam cinabeng sikit.

Yay!

Oh, Don's sister came over yesterday with her fiance si drunken. Haha, aku told Don and his mom after they left "Jake seems nice!" terus dua dua cakap serentak "Oh, wait until you spend the whole day with him...he's only nice in a short burst"

Hahaha, gila apa mmg diorg tak suka langsung kat lelaki itu.

Ok lah, nak berak.

Bai! nanti update lagii

Thursday, May 14, 2009

Update 3

Gud morning eberibodiiiiiii. Oklah, I know it's night time there saja mau cakap good morning sebab boleh perasan sikit ai dekat negara omputehhh. Hahahsjhs

Sakai.

I had a very bad headache yesterday night, sampai when adik Don datang pon aku tak sedar. Kesian dia, she came here just to see me tapi aku terbengkalai tidur hokeyy. Tak senonoh betul. Tapi pil Advil tu lah yang membuatkan aku mengantukss ok! (saja mau blame pill)

Eh, iklan-iklan tv kat sini amatlah ridiculous. I thought iklan kat Malaysia je yang macam bodo, tapi kat sini lagi bodo.

Ok lah, I don't know what's my plan for today yet, but as I promised (eh, aku janji kee?), these are some pictures that I managed to ambik yaaaa. Yer, aku kan malas gilaaa.

These are the pictures of where I live


That's the front door leading to the living room and the stairs leading to err..upstairs? haha apakah punya description ni


The dining table and the kitchen. Sliding door besides the meja makan tu leads to the patio on the backyard


Si Dondon meng-relax-kan diri selepas kena torture oleh aku membuat toast breakfast. Kah kah kah, Alia ialah seorang ratu dan Don ialah her kuli paksa.


Si Ratu meng-relax-kan diri selepas menyuruh si kuli membuat breakfast. Heyy, mengarah orang takes a lot of energy okkk. hahaha.

Dan sila ignore muka busuk sebab belum mandi hokeeey. And that tin itu bukan arak ya (oh puhlease, i'm no grape fan!) Itu ialah lemon and limeeeeee. Sedappp hokeeeeeyyy


Ok lah, this is not my first time tengok telur kaler putih in real life. Tapi aku masih jakun hokey! Telur coklat kat Malaysia and telur putih kat negara omputehs. Telur pon boleh racist ke?


More backyard picture. Aku perasan, pagi-pagi mesti ada pakcik tua walking kat jalan belakang tu. Eh..baru datang sini 3 hari dah jadi stalker kaa hahaha, ngeri.


The patio, the bbq grill and the pool. Best kannnnn, cannot wait till summer so the days will get hotter for me to jump into the pool! Skrang ni masih Spring, so agak chilly chilly jugak. Takkan nak terjun dlm pool terus koottt, bila angin tiup terus bulu bulu naek.

Tapi macam agak silly lah, buat swimming pool yang hanya bolehguna selama 3 bulan dalam setahun je. Kalau kat Mesia, hari hari aku terjunnnnnnnnnnnnnn

Ok lah, I'll take more pictures later this evening. I'm going for walk so remind me to take my camera along yaaaa!!

Bai!

Wednesday, May 13, 2009

Update 2a

Alamak, aku lupa nak tangkap gambar lagi lahhhhhhhhhhhhhh.

*alasan semata-mata*

But I had a great day today. Tapi skrang aku tengah moody sebab kapala pusing. Pening gila lahh. Is it the pollen? Perubahan cuaca? Perubahan environment? Cakap banyak sangat inggeris sampai tersembur-sembur air liur? *apakah tak logik alasan*

I dunno what's making my head spinning gila teruk, tapi aku rasa sebab hari ni naik kereta banyak sangat and the road is sooooo small. Kecik ok. Kalau nak bawak kereta kena terrer. Dan aku rasa lagi yang membuatkan aku pening sebab they drive on the right side kannnnnn, so junctions semua putar belit.

Oh I went to Walmart today!! Hahah, macam Giant sajaa, tapi ada baju size besar okkkkkkkkk. HAHAHH lawa plak tu! Dan bra pon ada size!! BEST!! Nanti mau belanjaaaa sakannn. I bought Vidal Sassoon travel pack hair dryer for $11.

HELLO. $11?!? Hair dryer? Vidal sassoon?? $11?!? Macam RM11 kan!! Macam mana aku tak boleh jadik gila?? Semua aku rasa macam RM 1, RM 8..best gila hokeyyy.

I spent $81 on Walmart today hokeyy. $81 x 4.

Berapa tu in RM haaaa. Beratus ok! Untuk necessities. Mahal dohhhh.

Tapi naseb baik bukan duit aku..hahahahahaahahah. Sorri Don, I lap u!

After the jakunness of Walmart (tak der lah jakun sangat..tp agak jakun lah sebab aku kan suka shopping. haha), we had dinner at Wayne and Melody's house (uncle don). They're soo friendly and I loved it when they teased Don. Hahah aku kan suka bila orang sided with me. haha. Sorri Don again, I lap u! Wayne showed me his 'playground'. His arak bar, his pool table, his workshop. Semua in the basement. Betul betul macam dlm movie lahhh, basement yang ada fishing poles, big scary looking machines and engines yang separa siap. Sungguh Amerikannnn.

I hate stupid dog owners yang tak train their dogs. Babiks ok. This evening while we were walking down the neighborhood, ada sekor anjing kecik ni tetiba lari kat kitaorg nak barking. And owner dia buat tak tau ke. Fakaaaa kau tak nampak ke anjing kau nak gigit bontot aku haaaa. Aku sepak anjing kau baru tauuuuuuuuuuuu

We went to rent movies too. Tapi aku pening gila, I don't think I'm gonna watch any movies today. Mau tido.

Bai!

Sorri, mmg kali ni tak der gambar langsung, sebab mmg malas gila (dan separa malu, apakah tetiba nak kluarkan camera dari poket tangkap gambar?? Mesti org pikir "what's wrong with this spanish lady??" a ah! They think I'm Mexicanoooooo hokeeeeeyyyy. I'm a swine flu carrierrrrr WEEEEE)

Day 2

Gud morning pipol! Chey, adakah aku akan memblog untuk setiap waktu? Pagi ada entry, tengah hari ada entry, petang, malam. Wah, cool gila ok. Sangat tak der kerja.

..Eh, memang tak der kerja pon.

*ketuk kepala*

Ai memang tak der kerja lah sekarang. While waiting for Don to finish working (gila hapaa, skrang baru pukul 11 pagi hokeyy), I'm just wasting time blogging, mengchatting (tapi tak der orang online time time macam ni! Semuanya dah tido kot? Benci lah! Hoi kenkorang! Online lah :( ). Tak sabar nak tunggu dia habis kerja, sebab saya mahu pegi shopping! Hahahahahahaaha

*gelak gilos sebab eksaited dapat shopping*

Ok lah, skrang waktu masih pagi, the birds are chirping, the sun is up, the grass is so green, the udara is so nyaman dan cooling...and I'm stil inside. Dem.

Nak pegi luar sejuk and malas mau pakai jeket.

Oh Amerika I lap u!!...for now. HHAHA

Oklah, semalam I said this neighborhood ada ala-ala Wisteria Lane dalam Desperate Housewives kan..ok tipu je, itu macam exaggerated sangat hahhaha. Wisteria Lane tu macam luas sikit and terang kan..kat sini dia macam..I dunno how lah to explain.

[Quick Fact: Aku gugle Wisteria Lane, and it turns out that Wisteria Lane memang betui betui wujud lah! And it's in North Carolina jugak. Hahaha!. Ok Kembali kepada cerita bosan.]

The surrounding reminds me of Frasier Hill boley? Haha

Kan saya cakap..memang dasar pemalas..tangkap gambar pon dari dalam rumah. Hahahah.


Macam dalam tv kan?? kan? Kan?? *eksaited*


Jakun ok aku niiii, semalam masa nak kluar jalan-jalan terlupa bawak camera (ye lah kan, aku nih kan touristtt katakann, mesti lah mau bergambar sakann). Kalau tak boleh aku posing-posing depan rumah orang okkk. Hahaha

Ok lah, nanti-nanti la saya (sah sah gila aku ni, kejap-kejap aku, kejap-kejap saya), hapdet lagi dengan gamboo banyak banyakkk.

(ni mcm teaser je, update je, gambar 2 keping..bila mau hapdet letak gambar berguni-guni nih??)


----

hahaha aku baru check email tadi..dapat email ni..dari maybank. LAWAK OKK

This is to inform you that MR MOHD MURTAZA BIN ******* has transferred RM5
to your Maybank account for on 05/13/09 18:19:37 via Maybank2u.com.


HAHAHSJAHDFSJHFHA lima hengget???

Patot ah kau tanya bank account akuu pakcik! Aku ingat kau bermurah hati nak kasi duit poket RM500..hahahsahd

Tuesday, May 12, 2009

First update from America



GUESS WHERE I AM AT???!?!!?!!!!!!!!!!!!!!!!

*lari gila-gila*

Sorry, gambar over-exposure sikit, I'll fix the cam nanti.

Penat ok. 24 hours journey, bontot boleh berkematu! I mean my 6-hour flight from Malaysia to Korea was goooooooood, because I had the middle row (all fricking 4 seats) alll to myself! Aku berbaring-baring keseronokan tau, and lagi berseronok melihat orang lain kena all squeezed up

*gelak ebil*

My KUL-ICN flight was a night flight, so it was awesome, I arrived kat Seoul around 6pm-ish (aku tak ingat) and had to wait for about 3 hours in transit and couldn't fall asleep! Bosan gila okkkkk, aku tengok orang semua tido lena gila.



LOOK! LOOK!! KOREA AIRPORT!!! Ok lah, ni kes malas nak bangun tangkap gambar, so I took my gate picture je lah (sambil duduk). Haha


Muka bosan/penat @ Korea.

OMG! It's 8:15pm as I'm typing this, and I STILL can see outside!!! AKu masih boleh nampak pokok dan rumah orang!!! PUKUL 8 MALAM!!!

Eh, sori, I'm so jakun ok.

Very the jakunnnnnnnnnnnn

OK ok, continue balik my cerita.

So anyway, masa kat Korea, everything in the airport is in USD. Macam babiks tau, mahal pulak tu. Macam nak beli air, it was USD4. USD4 x 3.5 = RM14?!? Untuk air botol?? Sori, ai minum air water fountain saja. Hahahaha, betul. I've grown soo stingy over my money.

The situation worsen when I had to berak. Aku rasa aku guna tissue banyak gilaaa hajhsahahaj. Eh, geli lah pulak auwwww~

Anyway, when it was the time to board, omg, ramai gila orang beratur. Benci ok.

I thought my 6-hour journey to ICN was horrible.......

...belum lagi that 13 fricking hours to Atlanta!!!!

And it was a full house too!!!!

AHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Well nasib baik that lady beside me was stupid enough to change her seat to another cramped area. Kah kah kah. (or maybe aku busuk sangat kot? haha) So the seat next to me was empty, and I had the aisle seat. I was pretty lucky lah considering everybody had to settle with their own seat where I got 2. *nari gendut-gendut*

The 13-hour journey was far more horrible than before. Dah lah crowded, it was a day journey pulak tu. So we were chasing the sun the whole time! Benci!!! I lost my track of time sebab the whole time I was on the plane was daylight. Haha.

Lagi teruk when the man sitting behind me was talking non-stop and singing too. Celaka gila tauu. Bising gila orang hitam tu.

Penat gila ok. Bontot sakit nak mamps.

I arrived in Atlanta around 10am on the next day. The shitty part upon arriving to Amerikah was when I had to go to the immigration. LAMA gila aku tunggu, I've waited for about an hour with a bunch of Koreans. Queue line panjang gilaaaaa. So anyway, at the immigration counter, macam biasalah, gotta do the fingerprints, questions and all that.

When the immigration officer said "ok now, could you please take off your glasses and look at the camera"...my first instinct was to smile. Of course la kan, depan camera! Mesti lah aku nak senyum kann!? And the officer tetiba cakap "You smiled! You're the 5th person that smiled today and I'm gonna put you on our Smiley Book. Most of the people don't smile because it's a security matter"

Hahaahaah what?

Anyway, had to rechecked my bag in before my departure to Charlotte. Blah blah blah, besar ok airport Atlanta. Ramai pulak tu. PANAS gilaaaaaaaaaa. I had to get to the domestic departure section, so there were soooooo many people. Macam pasar. Berpeluh-peluh. And my gate was at the END of the terminal.

Had to wait about 3 hours jugak for my last flight to Charlotte. One thing I noticed, Amerikans are friendly people..I mean TOO friendly. They'd strike conversations with anyone. Really. AKu nak tidur pon diorg boleh nak tanya questions lagi, hello, tak nampak ke my flat tired face???

My last flight was SUPER horrible. Though it was only a 1 hour journey, tapi kapal terbang macam celaksss. Buruk dan hodoh. Air Asia lagi lawa ok. It was crowded too. Ramai gila orang. And there were lots of babies too. Benci ok. You know lah babies and flights don't go together. But ok lah kot, cause I was sleeping the whole time hahah, penat ok. Sedar-sedar je dah sampai.

Sampai-sampai je, terus claimed baggage and Don and his mom were already waiting for me :D

And it was another 45 mins journey in the car to their house.

Eh, the weather masa aku sampai was COLD. Sejukkkkkkk okkkkkk. Baru lepas hujan so it was chilly.

Sampai rumah, cakap sikit sikit, terus tidur. Hahaha

Penat lah.

Mesti korang bosan kan dengar cerita ni? Lantak lahh.

So anyway, today I met with his aunt and his uncle...and they live JUST NEXT door. I know he told me that they live next door, but I thought adalah rumah in between or jauh 5 mins walk ke..but no, it's like, REALLY next door, jalan satu minit (or less!) je dah sampai. Haha

And they had woods belakang rumah (lepas the pool) with WILD ANIMALS ok. Ular pon ada, deers pon ada!! DEERS??! ULAR?? BELAKANG RUMAH??!?

OMG.

I was walking around the neighborhood this evening and it was a niceeeeee breezy walk. The sun was up yeah, but the wind cooled it down. best gila ok nak jalan jalan. Jangan haraplah aku nak jalan kat malaysia, nak kluar rumah pon tanak.

Oklah, nak berak. HAHAHA. Oh, I don't have to use toilet tissue in the house, cause Don installed a pipe hose/bidet for butt-washing. HAHAHAHA

Ok, nanti aku hapdet-hapdet with lotsa picturessssss (not of my bontot lah)

Thursday, May 7, 2009

Nickname

My sister calls me...

established-persona-person-thumbs up!

atau di ringkaskan sebagai...












e pepet

.....sebab aku tak mandi 2 hari.

Hahahaha, macam celaks kan adik ku tu??


....tapi aku memang tak mandi 2 hari. HAHAHAH, masam mengalahkan bau peluh lelaki main futsal okkkk.

Tapi yang paling tak boleh blahh, bila adik aku kasitau yang perkataan "e pepet" tu memang dalam kamus dewan.

LAWAK OKKKKKKKKKKKKK.


e (pepet) - contoh penggunaan: belut, telur, perut.



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH

Seriously, I've never heard of this before. I don't remember my teachers taught me this at all!

I've heard of anu, but certainly not e pepet.

Oleh itu aku dengan gigihnya meng-gugel lah penggunaan pepet ni (ahsahha aku gelak sendirian bila baca balik ayat ni).

So si pepet ni berasal dari Indonesia (hahhjsashaahaa).
Pepet bermaksud vokal tengah yang neutral.
Bunyi pepet adalah seperti 'e' pada kata besar, keras, atau tetap.


Hahahahahaah.

Call me bigot or uneducated (of malay language/origin of bahasa), tapiiiiiiiiiikkkkkk, macam mana aku nak tahan gelakk nihh?!?!?

Sunday, May 3, 2009

Update

Saya adalah gemuruh. Ke apprehensive?

Tinggal lagi 6 hari, macam mana tu??

Sekarang saya tengah sebok minum air bergelen-gelen kerana takut nanti kena selesema dan takut kena tahan masa kat US airport nanti.

Dan emak saya beli perencah makanan berkati-kati. Tapi saya takut kalau US customs confiscate perencah-perencah yang best itu.

Beg saya adalah berterabur lagi. Saya main campak saja baju, makanan dan plastic sampah. Nampak sangat pemalas. Bilik saya juga adalah macam sarang tikus. Saya sudah berjanji untuk 'meminjamkan' bilik saya kepada adik saya buat sementara dia menunggu kemasukan Universitanggg. Tapi kemalasan adalah tahap kronik, so saya suruh adik saya sajalah yang kemaskan bilik saya ini boley? Harrrrharrrr

Ok, saya mahu pergi ke bank untuk mengsettlekan benda-benda remeh temeh ini.

Baiiii.


p/s: nanti nanti lah aku update yang best best (eh, slama ni pernah best ke? haha)