Saturday, February 13, 2010

BLAH. BOSAN GILA BILA NAK BALIK NI

Oh my god. Bosan gila. I kenot live without technology (and a fricking car!). Aku mati kutu ok kat sini. Walaupon semalam baru balik dari Pulau Kapas, tapi hari ni dan hari esok, aku duduk kat hostel je. Dah lah TV pon kena sharing, pastu tak der Astro (haha, manja gila). Internet/laptop pon tak der, ni pon aku pinjam member punya. Takkan nak guna 24/7 jam kot, pada pada lah.

Sat lagi ni nak pergi canteen, makan lunch. Abis tu, tak tau apa nak buat, hari hari kerja aku makan lah. Hari tu pergi Terengganu 8 jam journey, tapi nanti nak balik KL mesti 10 jam journey, sebab masing masing seberat mak gajah. Bas tak mampu nak bergerak. Har har har.

I'm seriously annoyed kat facilitator kitaorg. I mean we're professionals, tak payah lah dia nak treat kitaorg macam kanak kanak sekolah. We consist of managers, asst. managers and non exec, lagi dia nak anggap kitaorg macam budak budak. Marah lah. Nak paksa paksa buat show itu ini, tapi facilities tak di provide kan. I know lah tujuan dia supaya kitaorg cari initiative sendiri untuk dapatkan jugak, but kalau majority tak nak, macam mana. Kita kena ikut kata majority, bukan ikut cakap kepala sorang je.

Tak sukalah.

I can't wait to go home lah. Aku rasa macam lama gila aku kat sini. Oklah, memang lama, 2 minggu dah. Gila apa, training/induction sampai 3 minggu. Aku rasa macam tak berbaloi company ni buang duit untuk bayar makan minum kitaorg selama 3 minggu ni tapi lepas induction, masing masing dah lupa apa diorg belajar.

Crap, marah ni.

Lagi satu, I don't fancy lah bila seseorang tu dah "dilantik" untuk mewakili batch kali ni, dia tiba tiba jadi penyombong dan teramatlah poyo, dan suka mengarah orang tapi kerja tak nak buat. Hotak kau. Apa kau ingat sebab kau mempunyai pangkat seperti ketua darjah dah membolehkan kau mengganggap kitaorg sebagai kuli batak kau? Sori lah beb, kita dalam satu company, pangkat setaraf. Setakat ada kuasa dalam induction ni, apa cer. Takkan kau nak letak dalam resume kau "dilantik sebagai ketua darjah semasa menjalani kursus induksi". Tak laku beb.

Okay, member aku dah panggil makan.

Nanti nanti lah aku sambung ayat ayat membara ini. Haha.

Bai.

4 comments:

  1. haloo Alia...k i been following your blog secara spy..hahahha..anyway dapek keje kat mana? TM ka? welcome welcome..me toooo...baru a week kerja..yupe the induction was damn crap..ngantuks gila babas...

    ReplyDelete
  2. LOL - some people never get out of that primary school mindset.

    You can spot the powermongerers a mile away. :P

    ReplyDelete
  3. Alia,pleaseee setuju yg ketua darjah itu adalah biro disiplin sbb aku tak rasa ketua darjah yg ko maksudkan ni adalah PENGHULU sbb bg aku penghulu agak cool.

    ReplyDelete
  4. Anonymous,
    No lah, penghulu adalah seorang yang rock. Cuma Ketua Pengawas dan "Penolong" ketua darjah (tho I should have mention the word penolong in my entry)yang urghh pergi matimatimati sikit.

    Now, siapakah gerangan anda? HAHA

    ReplyDelete


-------------------------------------------------
Thanks! Here's a cookie. :)
-------------------------------------------------