Tuesday, October 20, 2009

Selamat hari raya!

Eh, walaupon raya dah habis, tapi salah ke aku feeling raya lagi haaa?

Though I didn't celebrate raya this year, but last year celebrate apaaaaa, so nah, sila tatapi gambar raya expired.

Haha..boleh ke macam tu?

No lah, sebenarnya aku jumpa gambar-gambar ni dalam flash drive. Dah nama pon blog kan, diary online, so apa lagi...tepekkkkk.






Ok lah, ni masa wedding reception Acu..tapi time raya.

Pakcik ni malu malu kucing pulak. Pooodah!



Si monyet ni memang tak reti duduk diam kan!

Oh yak, benci aku tengok gambar ni. Gemok gilosss. Chey, macam lah aku skrang ni kurus kan. Haha...

But memang benci gila rambut tuuu, tak soka! Tak soka!

Eh I just noticed lah, sebenarnya ketinggian aku takat his shoulder je, tapi apasal gambar ni aku melepasi bahu dia?? Ngok betul, mesti dia bengkokkan kaki dia!



Monyet dan saya bersama my sisters dan cousins. Tengok lah adik aku tu, asyik asyik nak tumbuk si Don. Gangster siot adik aku ni..haha.

But I remember masa Don nak pakai sampin, sampai mak, apak, pakcik, adik dan kazen kena tolong Don pakaikan sampin dia..hahah...sori lah, ai memang tak gheti nak pakai sampin.

What? Saya tak bersuami lagi, manalah reti kan! Selalunya yang pandai pakaikan sampin ni, semua yang dah kawen!

Macam lah perempuan yg pandai pakaikan bowtie kan! Unless lah kalau dia tu stripper...(apa kena mengena?? haha)

But dah lah dia first time pakai sampin, kalau aku, pakai sejam, pastu bukak, dah tak sanggup beb, asyik nak kena betulkan je. Tapi si mat ni, semangat tegar betul, tak bukak-bukak sampai habis event. Haha, nasib baik ada my male cousins tolong betul kan everytime, kalau tak dah senget menyenget sampin dia.




Ni gambar curik from my sister's bf 's page. I love this picture, walaupon muka aku separuh je nampak, but it captured of the moment.

That's what I think photography should be about, bukan tangkap gambar kaku macam model dalam buku.

Semua orang boleh tangkap gambar benda still kan, but it takes talent to tangkap moments. Like when the groom's looking at the (unnoticed) bride lovingly. Or when the bride and the groom look at each other from across the crowded room.

Kan bagus.

It's those moments yang precious, bukan gambar sirih junjung yang you know won't go anywhere. Sure lah it's all pretty and shit, but if I were to hire orang tangkap gambar ni, aku nak dia tangkap gambar waktu waktu precious macam tu.

Ok nak lukis. Bai

No comments:

Post a Comment


-------------------------------------------------
Thanks! Here's a cookie. :)
-------------------------------------------------