Friday, September 18, 2009

Vegas: Side Story

Oklah, since I'm not doing anything today and I don't feel like doing anything else rather than duduk setonggok depan laptop ni (eh, pernah ke aku buat anything else?? haha!) meh la I story-mory sikit pasal my trip to Vegas.

I'm not gonna upload gambar ke apa cause my card reader rosak kan!! And plus, gambar-gambar yang MIL tangkap tak best..hahahahaha..oh matiler kutuk. Anyway, I just ordered a new card reader yang berharga $0.64 di Amazon.com

Har har har.

Yes, $0.64 nokkkkk, but I still have to pay around $3.00+ for the overall cause the Shipping cost is $2.99!! Apa ni, S&H cost more than the product itself!!

F You!

Ok ok anyway, the trip was super amazingly awesome albeit it was hot and dry.

Panas macam Malaysia, but kering macam desert.

Eh wait, Nevada = Desert kan!!

I mean I never thought America could be THAT hot, but guess not!! It IS that hot!!

Pardon for my ignorance.

From my hotel room I could see the (brown) mountains around the city. Felt as if I was in a crater....or was I???

Pardon for my ignorance.

The WHOLE city is so brown sebab tak der rumput, with green patches. You could see it well on the air. Jakun nokk, dalam kapal terbang lagi dah melompat kejakunan. I mean sure I've seen a desert on the TV, but not in real life!!! I could see crates everywhere! Mountains botak dan jeng-jeng-jeng.....I SAW THE HOOVER DAM!!!

YAAY!!!

But masa tu aku terlampau seksaited sampai terlupa nak amik gambar. *slaps head*

I mean mula mula I was like "eh, betul ke, apasal kecik jeeee, dlm TV nampak besar!!". I wasn't too sure sebab betul ahh, kecik! But Don berkali-kali cakap "yesss, it's the Hoover Dam..".


Why so small meh???

Oh wait, I was on the air.

Hehe.

Pardon my ignorance.


Anywayyssss, it was a 4 days 3 nights trip and throughout the whole trip, kaki aku sakit sebab penat berjalan. Mak gajah ni jalan tanpa henti nokkkk.

Now that I've been there, I can safely say that majority of the tourists yang datang sana are CHINESE and SPANISH/MEXICANS.

Apakah??

Pusing kiri Cina, pusing kanan Spanish.

Most of the workers are spanish/mexicans too.



That reminds me of an event that happened while we were in Paris Hotel. OK lah, I was busy membelek barang in this one shop kan, and ada one couple from Spain/Mexico (either one lah!!) at the counter talking..or at least TRYING to talk to the cashier. The cashier was trying to advise them on the item yang they bought and the couple couldn't understand her!

And the cashier couldn't understand the couple too.

Who goes to America not knowing any English anyway????

Anyway, as they were communicating bahasa itik dan ayam, Don and I were happily browsing anyway sebab semua items harga $10 fixed. Haha.

Sekali...

Cashier: Excuse me miss *sambil lambai-lambai kat aku* Do you know how to speak Spanish??



Uwaaaaaaaaa!!

Just because I'm brown serta berhidung kembang, does that make me Mexican???

Of course la aku gelak sweet-sweet and said no kan....but I should have said "tak, saya tak paham apa awak cakap"

Hahaha...matiler tetiba cakap BM kannn, mau sakit jantung makcik cashier tuu. Mesti stress gilosss.

Don jahat, he was laughing all the way.

Tak pe, tak pe, ada ubi ada batas, ada hari boleh balass!! (hahaha, motif berpantun budak sekolah??)



On another not-so-happy-and-gelak-gilos story, kali ni I have to type in BM sebab takut family dia baca..nanti habis la credibility saya as wanita solehah! hahaha...apa kes tetiba!

Saya amat tidak gemar traveling dengan makcik Don. Dia sungguh er, merah tengkuk (sila translate ke English). Saya tahu la dia berasal dari selatan, tapi tak perlu lah nak bawak perangai merah tengkuk dia merata-rata!! Sungguh bising serta obnoxious.

Dia telah tekan a few buttons dan saya tidak boleh bertoleransi lagi. All of us (kecuali dia) share the same view.

Dia sungguh memalukan. Dia telah merosakkan image syarikat keluarga ini (they went to Vegas for business trip remember?) dan respek saya ke atas dia sudah hilang. Kenapa saya perlu respek dia kalau dia tidak respek saya?

Kami tidur di bilik yang sama, dan you know I can't bernafas kalau ada orang merokok kan. Dia setiap MINIT akan merokok dan bilik akan jadi macam serombong keretapi.

Setiap malam saya tidak dapat tidur yang cukup sebab setiap kali dia merokok, saya akan terbangun.

I've tried to tolerate dan kasitau dia, mak serta Don suruh dia jangan merokok banyak sangat (subtle la of course), tapi dia masih berdegil. Hoi bukan sebatang dua rokok ok, habis sebatang, hisap lain, habis yang itu, hisap lain.

OMG.

Macam mana nak tahan kalau constantly bernafas asap???!!

Ada satu malam tu I had to wake Don up di bilik sebelah (connecting room) sebab aku terbangun cause my nose bled all over the sheet. Panic beb.

Hoh, hidung berdarah ok.

I suspect hidung aku berdarah sebab of the hot weather dan triggered with me breathing under the sheet sebab aku tak tahan dengan asap rokok dia. Dah la weather panas, tambah pulak dengan me breathing my own oksigen dan berwap dalam sheet, mana tak keluar darah!!

I spent a good 10 mins dalam bilik air semata-mata nak bernafas secara normal.

Sungguh keji kan perempuan tu.

Everybody had a talk dengan dia, and even mom yang paid for everything (which makes her berkuasa Veto la kan??) suruh dia kurangkan rokok bila dalam bilik sebab we (mom, Don and I) tak tahan. Even bapak Don has the decency to turun to lobby untuk merokok sebab dia respect kami yang tidak merokok ini.

Tapi adakah si perempuan itu kisah?? NO.

Ada lagi isu dia masa dia pergi meeting, but cukuplah dengan apa yg aku bitching kan ini. I wasn't in the meeting, so tak perlulah aku burukkan dia lagi. Nanti cerita jadi lain, aku di blame memfitnah pulak kan.

At the end of the trip, semua orang dah bengang dengan makcik tu. And I mean SEMUA orang. Bapak Don lagi la bengang sebab he knows dia well kan (makcik tu adik bapak Don), sampai siap panggil makcik tu "asshole" lagi.

Anyway, walaupon dia keluarga, tapi saya tidak mahu duduk/tidur bersama dia lagi.

NEVER AGAIN.


Ok lah, cukup rintihan hati (cheway, rintihan hatiii hahaha!) untuk kali ini.

Bai!!




Yang Benar,
Alia reporting from North Carolina on Vegas.


1 comment:


-------------------------------------------------
Thanks! Here's a cookie. :)
-------------------------------------------------