Sunday, October 4, 2009

Terkejut

Pukul 4 pagi, it was a cold night. Tekak dahaga gila, nak tanak kena bangun jugak turun bawah amik air. Dah lah gelap gelita, sunyi sepi, bila bukak switch lampu je, you were greeted by this on the counter:





Something like this lah, but the witch atas counter tu warna purple.

Tak ke terasa nak terberak masa tu?

Nasib baik tindakkan refleks aku slow sikit, kalau tak mesti dah pecah berderai aku hempuk patung tu.

Mana tak terkejut macam sakai, dah lah separa jaga, gelap, sunyi, pastu tiba tiba ada malaun duduk atas kitchen counter. Babi betul!

Bila dah siang hari, baru cakap kat Don pasal 'incident' yg berlaku pagi tadi. Gelak macam orang gila. Siap bagitau his parents lagi. Kena gelak lagi.

Pastu baru sedar yang atas dining table tu penuh dengan patung patung dan Halloween ornaments. Siap dengan hantu glow in the dark, balloon mummy, spider web dan pumpkin carving tools lagi.

Tak der masa nak tangkap gambar lagi, sebab masih teruja.

Bila satu rumah ni dah siap decorated, baru lah aku tangkap gambar yek.

-----

Oh and yesterday evening makan kat rumah uncle Don. Lepas dinner, kena angkut masuk bilik Melody untuk try wig-wig Halloween dia. Nasib baik aku tak bawak camera, kalau dah mesti berjam jam lah aku duduk dlm bilik tu.

Oklah, it's 6:18 in the morning, masa untuk berak.

Har har har.

1 comment:


-------------------------------------------------
Thanks! Here's a cookie. :)
-------------------------------------------------