Saturday, August 23, 2014

Projek hari minggu

Hai eberibodi!

Eh tetiba hari ni mood ceria kan...mcm tak kena je
Sebab selalunya mood mcm naga sakti

Anyway, hari ni kitew ceria and I've finally decided to (re)paint my hat box!
Oleh disebabkan mood adalah begitu ceria, marilah kita melukis dgn ceria!

omg seriously, what's up with this ceria thingy today.

Alia = Ceria....kenot brain kenot brain

See lah for yourself, how ceria my hatbox is now!




Too bad I didn't take a picture of the box's original design.
Which was super lame.
Ada gambar-gambar surat, bunga, birds and shit. Ala ala love letter la.
So.....lame.

Since I'm not into girly girly design (more like design orang tua har har har), I've decided to paint it in whimsical colors!

Weee!

Anyway, that old wooden hat box tu I got from a thrift store for $3.23 (good bargain!)
And the glossy acrylic paints only cost me $1 for 2 bottles!

Yang mahal sikit tu are the paint brushes (about $4 for 3 big paint brushes)...which dah berkarat pun!

Oklah dah malas nak type (hahah typical Alia)





 I painted it white WEEKS before...hahahahah..dasar pemalas kan. Then aku biarkan dia tersadai dlm bilik for a couple of weeks. Ni gambar masa baru paint putih.



 Eh tetiba je dah siap kaler lid. HAHAHAHSHAS

Lupa tangkap gambar masa tengah lukis tu...
Bagus jugak la sbb I'm a messy painter (eh, ada ke painter yg tak messy?)
Siap dengan aksi tergonggek terguling terkangkang bagai la


 I had A LOT of designs in my mind...nak buat itu ini, lukis itu ini.....tapi last last otak beku. So I just let the brush guided me.

Serious tak de idea nak buat apa, so ended up jadi tribal design. Tribal pun tribal laaah labuuu

Ada at one point, I really hated it sampai terfikir nak repaint putih balik (start over). Tapi nasib baik la sel sel otak masih boleh berhubung to each other, I've decided to finish it and see how it looks like first. Kalau tak suka jugak baru repaint.

Tapi sekarang dah habis, tak suka pun lantak la labu. I'm bored and tired of it oredi.
HAHAH.


 Saja je nak kasi tau ni...tapi sbb tak cukup newspaper sebagai alas...plastik bag pun jadiiii

Tapi bila nak lukis, berdebar debar jugak la jantung, sbb takut paint jatuh atas karpet kan..mau tak tido 4 malam sbb nak cuci karpet.


 Lepas dah lukis lid, masa utk lukis body nya pulak.

Masa ni dah tiba tahap kemalasan 40% (haha siap ada percentage uols) so I've decided I'm just gonna do some stripes lah. Ni teknik paling senang...letak sellotape then just paint it over.








 After kering, boleh bukak sellotape.

I have to admit, THIS was the ONLY part yg I enjoyed 300%
Satisfaction! Rasa mcm plucking bulu kaki

Eh.


 TADA!

Hasil kerja for someone yg buat kerja secara half-assed.

Hahahahah.

Damn. Perangai keji betul. Mcm mana la nak jadi isteri orang.

Eh.

 I love this. Patut buat semua hitam putih belang belang mcm ni jugak





Dah siap pun kotak ni.


Oh lupa nak kasi tau, ni kotak utk apa ye? Since I don't wear any hat....



....


.......



............


Ni kotak isi BRA!

HAHAHAHAHAHAHHAHA

Geez, serius tak senonoh anak dara ni.

Eh.

LOL

9 comments:

  1. You are back!!!! ok. Firstly, congratulation!!! :) Alamak, mcm byk pula nk ucap ngantin baru.. but heck.. pelan2 kayuh and have fun being next to each other :)

    Secondly, merujuk kpd ayat ini -->
    "Geez, serius tak senonoh anak dara ni."

    dah bini orang da pon. tak valid.

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha mmg saja sarkastik! Kenkonon perasan bujang hahah

      Delete
  2. Eh. lupa. I just love your hatbox!! eh well.. the brabox. hahaha. I love those kinda design, which will menyakitkan mata hubby ku but it is so ceria!!!

    kipidap.

    I jealous tgk things you could get from their thrift shop.

    sigh.

    ReplyDelete
  3. Salam Alia..
    Not sure if you remember me lagi ke tak. We met masa farewell your dad dengan GND TM. I'm Nuurill.
    Wow Wee!! you are super talented ok!! Artsy banget!!
    :)

    Anyway, i baru je nak go through your blog ni. Ahahaha,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh my gosh! I remember you!! Alaaa maluu laaaaa mcm niii. tak boleh nak blog bukan bukan dahh haha

      Delete
  4. yes, anak dara angattttt..!!

    ReplyDelete
  5. wow weeee ! hahahha seriously i love ur 'brabox'

    sejak jadi isteri ni makin kretip ... err dulu kretip gak tapi asek aku tgk katon boolaat2 je hehe

    apapun , dah lama jadi silent reader ... lani nk jd pengkomen lak ...

    errr eh.... anak dara? hahahhahaha lupa la tuh

    apapun aku suka artwork ko ! kipidup alia!

    -che nadz

    ReplyDelete
  6. siyes cantik ok alia..
    mcm nak order 1.. can arrr?
    hhahah..

    ReplyDelete


-------------------------------------------------
Thanks! Here's a cookie. :)
-------------------------------------------------