Friday, January 15, 2010

Ugly picture REVEALED.

Remember when I said I was an ugly kid?

I kid you not.

I seriously was. Oklah, bukan lah masa bayi/toddler cause I think I looked super adorable masa tu..haha, but during my teenage years.

Recently I found kad library sekolah dalam laci yang penuh dengan sampah-sarap ni. Bila nampak je, terus macam kembali ke alam silam..haha.

Seriously hodoh gila.

OMG. Gila hodoh, nak upload pon rasa macam nak tampar diri sendiri.


Boleh mati terkejut.


Holy shit. Patut lah semua lelaki lari from me. Mereka pon confused NI LAKI KE POMPUAN?? Haha. Siap ada misai tebal.

Shit.

Look at the fricking glasses. Ni sebab dengar cakap mak lah ni, mak suruh pakai spec ni sebab it 'looks good' on me. OH GOD. NEVER EVER EVER EVER consult your mother about fashion. Haha. So she thought I looked "adorable" with those huge glasses on. Mothers are biased.

NEVER EVER EVER EVER EVER AGAIN.

The hair...jangan cakap lah. I made myself believe I was Nick Carter versi Malaysia. The hair was the in thing masa zaman tu ok....untuk budak lelaki lah.

Eyebrows....macam bulu vajayjay. I knew nothing about threading, cukur, tweezing, etc. And I thought I had perfect brows....

Paling tak tahan, misai tu lah. Though you can't really see the misai, but my upper lip was darker...sebab banyak bulu lah ngok. (tiba tiba kena ngok, apahal kau Alia).

I still remember the EXACT situation I was in, where the picture was taken. So bayangkan impact it has on me.

This IS the Alia that my high school friends remember me.

Before this I've got a lot of comments saying I've changed yadda yadda tak kenal mula mula yadda yadda. Yeah sure lah my appearance dah tukar and all, but muka aku still stamp sama kan. Cuma now aku less hitam, less facial hair and glasses lain dan berambut panjang.

I showed Don this picture, because I felt it was only appropriate to show it to him, cause he'd do the same (and already did). And boleh dia cakap "you still look like that".

Lepas tu gelak gelak.

BABI

Marah gila ni.

Suka dia buat aku sakit hati kan.

He knows how I've hated myself dulu, lagi mau kasi kecoh.

Tapi kan, sometimes aku wonder, kenapa dia boleh terpikat? Tak payah lah tanya dia, dia pon biased. Mesti lah cakap yang elok-elok sahaja (sebab kalau tak, nanti kena jeritan agung si Alia..hahahah)

Anyway, I've seen his teenage pictures jugak..alah, lebih kurang sama jeeee. HAHAH. Siap ada rantai besi jadah lagi ok. Kenkonon skater lah. Poodah. (wah, tak puas hati)

But tak kisah lah kan. We've grown out from those horrible years and I personally think we look better now.




Though this picture doesn't do justice, sebab aku tak der gambar masa dia teenager...nanti aku suruh Mommy Miller tolong scan kan lah. HAHAH mesti mengamok sakan si pakcik tu.

But he looked soooooo adorable rasa nak gigit gigit. Now pon sangat adorable dan dah digigit gigit..hahahahahahahahaha.

Out of topic, I want a kid macam ni boleh? Tho I am planning to have a kid with the same boy in the picture, but bila dah campur dengan genetic perempuan gambar di atas tu, nanti jadi macam beruk putih berambut coklat.

Imagine macam mana rupa anak kepada pasangan cacat ni?


HAHA!

9 comments:

  1. haha mmg klakar la kan bile tgk gambar mase skolah. sendiri bole kene heart attack! blom campur dressing lagi tuh.. haihh... T__T

    tp mamat tu mmg kiut la kan..
    cpt kawin dgn dia alia. nnt anak kiut cam tuh, ishhhh geram! hiks.

    ReplyDelete
  2. oh well, u r not the only one k.i think i have pics like that when i was in high school.ok nak gi tgk archive box now! hehe but i personally think u re beautiful inside out.(matilah aku biased jugak ke kan?) sebab ur personality rawks!

    ReplyDelete
  3. u're too funny....i love reading your blog....very entertaining

    ReplyDelete
  4. im sorry to say this tp aku pon rse sme je muke ko dl ngn skrg ni. xde laa hodoh ke ape pon. i hardly see much difference

    ReplyDelete
  5. hahaha, u are soooo funny!
    anyway, everyone have there ugly time,i dulu pipi tembam tak hingat ar, hehehe..

    ReplyDelete
  6. babe, memang gerun tgk gambar sekolah dulu...horror okay. Don kecik cute, don skrg pung cute jugak......and don't worry anak ko mesti cute seh sebab sudah ada mixture....and off coz pandai...

    ReplyDelete
  7. You are hilarious :D I actually burst out laughing at some parts. Your sense of humour is so good! LOL.

    And Don's hair was like... ambil coconut husk, terbalikkan, letak atas kepala dia, pastu potong rambut so fringe jadi camtu! Hahahahaha. :P SO cute!

    ReplyDelete
  8. Hi Alia, u look innocent in that picture. :)

    Cutenyerrrr gambar Don tu. Memang tul raser cam nak gigit2.

    Anyways, keep updating ur blog ya. I love reading ur blog.

    ReplyDelete
  9. ala dik oi xkesah lor how u look b4tp skang nmpk more perempuan..don sgt kiut..

    ReplyDelete


-------------------------------------------------
Thanks! Here's a cookie. :)
-------------------------------------------------