Tuesday, January 19, 2010

Accent, Art and Colors. Wah, tiga topik berlainan.

Oklah, lately ni saya rasa teramat malas nak update blog....ok, tipulah, memang selama ni tak pernah rajin....unless lah kalau hari tu aku jumpa lelaki hensem tanpa baju kenyit kenyit mata kat aku, tu mesti laju je aku update. Haha...

Anyway, this is going to be a short update, sebab I want to nap before I have to wake up in the middle of the night and study for my upcoming interview. Alone. Haha, mesti parents aku ingat anak dia gila ke, cakap sensorang malam malam hari.

Ok tipu, memang selalunya diorg dengar aku cakap sensorang on mic, sebab they cannot hear Don on the other side. If I put him on speakers, mesti bergegar Malaysia sebab semua orang berlari ke rumah aku nak tau siapa punya suara yang lunak dan kacak ituuuu.

HAHAHAHAHAHAH

I know I should be studying dan prektis my Inggeris (and lose the accent tipu). Speaking about accent, how ahhh. Ni bebetul mintak pandangan, bukan aku sengaja nak buat menggedik kenkonon nak cakap dengan accent habuk, but everytime bila perkataan keluar, mesti terkeluar dengan accent habuk tu sekali. I don't want my "future" employers to anggap me sebagai perempuan yang berlagak gila cakap berabuk tapi kerja pemalas. You know what I mean. Dah lah accent berterabur, sekejap American, sekejap Malaysian, sekejap British...hahah.

I know lah some of you manusia dogol memang dengki, cakap aku mengada-ngada nak cakap dengan "fake accent". You know what, you boleh pergi mati. Kau tak suka sebab kau tak boleh buat. HAR HAR HAR.


Wah, tiba tiba emo si gedik ni.

Anyway, I know Don dah banyak influenced me sebab hari hari cakap dengan dia. And everytime aku cakap contohnya "can't" dengan accent Brit (sebab kita kan ikut British syllabus), dia perbetulkan cara aku. He said if I cakap "can't" dengan accent British depan family dia, nanti diorg ingat aku cakap "cunt". Hhaha...

Bayangkan bila adik dia cakap dengan aku:

Her: Alia, can I have your iPod?
Me: You CUNT....

PANG. Kena pelempang sakti di muka.

Hahahahhaha..

Ok, memang aku merepek dah. Whatever.



These few days instead of belajar bersungguh-sungguh (wah, bersungguh-sungguh lagi tu), I spent my days doodling benda yang ntah bukan bukan. But hey, ehem *clears throat*, this is ART.

Art means rubbish. Random things that you put together that doesn't make sense but people still appreciate it (or pretend to) because they don't want to look like an idiot.

I'm sorry, though I am art-inclined, but I just can't appreciate stupid things macam contengan hingus. What the fuck is that. I can do the same with my right foot (I'm left handed).

Anyway, ye, ini bukan contengan hingus ok, ni memang sah-sah doodle. I did this for my sister cause she loves colors macam badut antarabangsa.



"Sea, Ground and Sky"



"Our World"

Adik aku cakap, macam dalam kedai punya quality. Wah, itu ialah satu pujian ikhlas dari dia sebab dia tu memang ngok sikit, kedekut pujian. HHAHA.

Ok, nak tidur kejap.

10 comments:

  1. sgt cantik!Suka!!Alia guna color ape ni?? ;)

    ReplyDelete
  2. hahah soo funny and truee bout the c*nt

    and i lovee the art! supah creative

    ReplyDelete
  3. ur artwork is really cool! dan comel!! ko doodle guna software ke,atau mmg lukis bare hand?

    ReplyDelete
  4. alamak, akak pun suke doodle tu..sah aku kategori badut gak lah nih :D

    akak suke US accent..pd

    ReplyDelete
  5. Alia, just keep ur accent dont change any single of it!

    ReplyDelete
  6. alia, apa kata, coding nuff tu letak kat atas..sbb kadang2 nuff ni dia tgk positioning code tu, klu atas, org ramai boleh nampak, jadi boleh la dia bg buffered earning ke

    ikhlas,
    Nuff hingusan :p

    ReplyDelete
  7. omggggggg
    lawa okkk! cantek gilaaa!
    serius colorful n lawa melampau!

    ReplyDelete
  8. eh lawa lah , betull :DDD
    haha i like yg pasan cunt tuh
    never terbayang pun act boleh jadi mcm tuh , HAHAHA

    youre funny , ilike :DDD
    jom pegi shopping sesama .
    you belanja :DD
    HAHAHA

    ReplyDelete
  9. Erina Asmawani,
    Thank you! Ni guna Photoshop..tak kuasa ahh nak kaler guna pensel kalerr hahah

    Faressa,
    TRUE KAN!! I still can't pronounce the right pronunciation!

    Dedalie,
    Doodle guna ol' skool ok..hahaha, lukis guna pen, pastu scan, then baru kaler. Hahah...

    Bitter Sweet,
    Hahahaha sama lah kita akak...nak kutuk adik, tapi sendiri pon suka kaler kaler macam mana?? US accent...sebenarnya US tak der accent...dia jadi macam base kita nak compare dengan accent-accent lain...kan

    Zeozir,
    Looks like I HAVE to keep my accent...sebab nanti my other family ngak paheeeeemm hahah.

    Si Gediks,
    Suka kan kaler kaler ni...

    Affa,
    Kita kan dah biasa dengan British punya slang, so tak perasan lah kot. Sebab tu bila cakap dgn orang bukan British (American especially) bunyi dah ada maksud lain! Hahah. Eh, apasal pulak I have to belanjaaa, I'm not working oredddyyy

    ReplyDelete


-------------------------------------------------
Thanks! Here's a cookie. :)
-------------------------------------------------