Saturday, August 29, 2009

Berbuka puasa stail Amerika! hahah..

I know most of you letak gambar-gambar juadah berbuka puasa kan. Meleleh air liur ok! I mean nak makan ikan keli salai masak lemak cili api macam mana nak makan haaa! Ikan keli pon susah nak dapattt!

Ai makan salmon jeeee...hahahahahah....sila kasi penampar sikitt

But di masa you all semua berbuka puasa dengan ikan bakar air asam, ulam kampung sambal belacan, kari daging, limpa sambal, dalca, rendang ayam etc etc, saya makan ini untuk berbuka puasa! (macam la waktu berbuka tu sama kan...haha..)



Muahahahaha (eh apa motif nak gelak ebil?)

Sedap nokkkkkkkkkkkk. First time mak gajah ni makann, sampai 3 ketul amik skali gusss. Oklah, tipu je, sebenarnya aku makan 4 ketul sebab lepas dah licin pinggan, aku tambah seketul lagi. Hahahaha...memang dasar pelahap nokk, apa nak buatt. Lagipon puasa 16 jam, perut mengamok okk (alasan kukuh tak??)




I know lah some of you dah makan, tapi aku ni kan jaguh kampung masuk bandar...jakun melebih okkkk.


Masa nak amik makanan ni, siap tanya Don:

"ish, apa bebola ni??"


Den kena explain dulu oleh pakar makanan (ehem, Don) u tauuu, nampak sangat la jakunnyaaa..haha.

Ni makanan Amerika, mana mak tau. Tapi tak per la, nasib baik Don sorang je yang ada kat situ..baik aku kasitau awal awal yg aku tak pernah makan kan daripada berlagak kenkonon food expert.

Sedap okkk, sehingga menjilat jari, especially fried okra tuu. Sebab bila makan tetiba boleh imagine makanan Malaysia...bendi masak kari...hahahah...tetiba..

They made it pure vegetarian sebab aku ni kan dah vegetarian converttt..hjahaha (eh tapi kalau makan ikan tu kira semi-vege la yek? hahaha...)


Oh hari tu baru aku twitter pasal yang aku tak makan nasi dah lama, ni ha, amik kauuu, nasik jugak, macam mana nak kurus niii! Hahaha..

7 comments:

  1. dondon yg masak ker?

    waaa.. kagum!

    mintak resepi pls, aku pon nak berbuka stail mat salleh nok! ekekeke!

    tang bendi tuh gua bo tahan oke.. ahahaha!

    ReplyDelete
  2. Alis,
    Eh tak, ni aunty dia masak..hahaha..Don nak masak mcm ni?? Sila berangannn laaaahhhh, dia asyik busy main game..pfffbbb!!!

    But I can ask for the resepi lah kalau nak! Bendi tu sedap okkkk menjilat jari!!!!

    ReplyDelete
  3. the stuffed peppers nampak sangat yummy!

    ReplyDelete
  4. wah semua vegekah.mampus perutku mengamuk jika duduk di us.hahahha

    ReplyDelete
  5. alah..nasi dalam tu sikit je kan...ni tak dikira macam makan nasi laaa...

    ReplyDelete
  6. Kau makan gini hari2 boleh se-kurus model nokssss balik mesia nanti! Huiiii. Abislah nanti alia dah tak jadi geng kita si mak-mak gajah lagi. Sigh. Hahaha.

    ReplyDelete
  7. meleleh air mata sbb tgk mknana sedap!

    salam kenal

    ReplyDelete


-------------------------------------------------
Thanks! Here's a cookie. :)
-------------------------------------------------