Sunday, March 14, 2010

On family and kemarahan membara-bara. Ok tipu, tak der lah marah sangat.

I've received a very devastating news yesterday, something yg aku tak expected langsung nak berlaku kat family aku.

My uncle has to amputate his leg (up to his thigh).

I shall not mention of this anymore, sebab this is such a shock to all of us.


******

What is wrong with you lah dey. You're broadcasting on TV and mintak simpati orang untuk derma for your kids (tho from your rumah, I can see you're not daif) and they way you asked adalah sungguh waddefak.

Ada ke patut kau cakap

"Saya minta tolong kepada orang ramai untuk membantu keluarga saya dari segi wang ringgit untuk berkhatankan anak-anak saya (yang ada haemophilia). Kalau boleh cepat sikit ye?"

What the.

What the.
What the.
What the.

Ni kau nak mintak tolong ke nak mintak penampar?

I don't think it was necessary lah nak cakap cepat sikit ke lambat sikit ke. It's not YOUR HAK untuk suruh orang derma cepat ke lambat.

Kalau aku jenis penderma, kalau dengar je ayat last tu, terus tak jadi.

I mean it's my money, kalau aku nak derma lambat sikit ke, nak derma tahun depan ke, tak kisah lah kan, asal aku ikhlas. Mungkin tahun ni aku tak boleh nak tolong, but I am so darn ikhlas nak derma, so does that mean I'm not eligible to derma anymore sebab aku nak derma lepas 'tarikh tutup'?

Ada tarikh buka tarikh tutup pulak.

Yer, I get it yang your kids ada haemophilia, but it's just a damn circumcision, bukan nak operate jantung ke apa. And they're only 5-7 years old.

Pemilihan ayat yang tidak tepat, dude.

4 comments:

  1. tau tau..tgk jugak tadi..terus rasa cam menyampah...sbb takde la rasa dia susah sgt pun...pastu ckp ayat camtu...lagi la rasa geram...

    ReplyDelete
  2. Yelah tu! Tengok jgk berita tadi. tak nampak mcm sgt daif. nak sunat je pun. nama pun sunat. maka tak wajib. nak2 kalau memudaratkan. maybe nak kejar cuti skolah kot. mana lah tau kan sempat la nak buat time2 cuti ni. siap kenduri ada band bagai. lol!

    ReplyDelete
  3. ada sekali tu aku tgh makan2, tetibe ade budak pakai songkok datang nak jual minyak angin.. masa tu aku tgh sakit perut period pain, so bagus gak kalau ada minyak angin.. aku pun tanya,

    "berapa harga dik?"

    "RM10 kak"

    "Wah mahalnya" masa tu aku pk, kalau tak jadi beli pun aku nak sedekah la RM2 kat budak tu.. tetibe dia cakap,

    "Takpe kak kalau taknak beli, tapi akak kena derma sekurang-kurangnya RM5"

    wah cantik muka kau.. kata derma, tetibe ade minimum amount chehhh. Terus tak jadi nak derma, seposen pun dia tak dapat hehe

    ReplyDelete


-------------------------------------------------
Thanks! Here's a cookie. :)
-------------------------------------------------