Monday, December 7, 2015

Christmas is coming

Hai kanak-kanak!
(haha suka hati je nak panggil korang kanak-kanak kan)

Last weekend saya dan suami pergi Christmas shopping.
Boleh tak dia pergi gerak aku pukul 7pagi??
Nasib baik dia tanya soalan yang betul "nak pergi shopping tak hari ni?"
Tak de la aku menaga kan...
Kalau nak pergi jalan, gerak pukul 4pagi pun I don't careeeeeeee!

hahahahahahahah

I don't know about you guys, but my husband is NOT the best shopping partner. Hahahahah
Matiler kutuk laki.

Dia boleh tahan maximum sejam je.
Pastu dia dah mengomel nak balik.

Hello??
Aku shopping at least 3 hours ok.
Walaupun saiz badan mak walrus, tapi kaki tetap gagah.
Don't play play.

Annoying jugak la kalau keluar shopping dengan dia. Tak habis habis
"you've been down this aisle"
"How many pairs of shoes do you need?!"
"There is nothing in this store that's in your shopping list"
yadda yadda yadda

Aduhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Stress aku

I told him, kalau bosan ke apa, pergi la duduk, or pergi la jenjalan sorang sorang. Go and find what you want/need then we'll meet here blah blah.

Tapi dia refuse.
Cakap "I'm not gonna leave you alone. We were supposed to hang out together"
Pastu dok bising time aku nak concentrate shopping!!

Wargghhhhh!

Aaaaanyywaayyyyy, back to the story. Menyimpang jauh dah.

So we went out with bro and sis in law.
Went to Concord Mills. Shopping mall yg setingkat, tapi stretched panjang gila babeng.
Boleh sesat.
Imagine semua kedai kat Sunway Pyramid susun sebaris sebelah sebelah.
Kan panjang gila babeng tu.

Concord Mills ni memang selalu ramai orang.
Especially time holidays/near holidays.
Skrang ni nak Christmas, matikler berlaga-laga bahu (aku berlaga perut la kot, sebab pendek hahaha)

Ok dah malas type
HJAHAHAHHA boleh?? Tengah-tengah cerita tetiba boleh malas type?!
Gila saikosis kau ni Alia






Sesi mengempiskan buntut







Kids and candies tak dapat dipisahkan













My husband loves kids.
I know he's gonna be a great father one day.

One day ye.
Bukan sekarang.
Hahahahahahahahaha



Favorite store.
Kat Malaysia tak byk choices.
Kat sini....nyaaaaammmm nyaaammm enaknya mata memandangggg
I don't even have to look for plus sizes section
Saiz L/XL on normal section pun dah boleh pakai uolss
Mak walrus is happy




Kalau korang tengok dlm movies, yg ada manusia beratur panjang semata-mata nak duduk atas lap Santa Claus...ha, ni la dia.

Cuma kat sini tak ramai orang nak beratur sebab who cares about Santa right??
Bebudak skrang lagi bijak browse Internet. Hahah
Dah la kena bayar kalau nak duduk atas lap Santa.
Kalau pakcik Santa tu pedophile, ha, kan memang pekerjaan idaman dia










Asyik gambar laki den je...
nah gambar tuan rumah seketul




...dua ketul



Oklah, 3 ketul gambar tuan tanah

hahahaha

Pls la. Laki aku ni suka amik gambar dari angle yg tak flattering.
Dah la mak walrus ni ketot dan kembang semangkuk. Kalau nak tangkap gambar aku, ada certain angles je yg boleh lepas.

Tapi dia asal boleh je. Dun laike okeh.



Dedulu masa kecik, selalu teringin nak buat my own teddy bear.
Selalu nampak dlm movie Hollywood about this store.
Macam best.
Macam je la..






Don got these kids their Christmas gifts early.
He got them these Minecraft toys (that you didn't know which characters that you'll get until you open the package up)

There were 4 boxes. So 2 boxes for each kids. They picked these boxes randomly (out of 20 choices or something)

Turns out Breighlyn got 2 Diamond Steve miniatures.



And Paislee got 2 Octopuses!

What are the odds right?!!
That both of them got the same thing each!





Highway.

Yeah, kosong kan?

nak compare dgn Malaysian highways?!
HA!

Sebab tu kalau orag kat sini complain traffic jam ke apa, aku gelak je.
Your traffic in this city is nothing compared to my traffic back in Malaysia.

Sejam journey rumah ke opis ok.











Comel pulak si ketot ni dlm gambar ni.






Waiting to be seated.
Steak n Shake has the best shakes ever man
Nutella shake omg, meleleh okkkkk


Ok.
Sekian, dari Alia,




Majulah sukan untuk negara.

17 comments:

  1. sukaaanyaa entry panjang2 camni!
    :)

    comel budak2 tu geram je tengok hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahhaha kalau tulis panjang panjang nanti korang bosan pulakkk
      Bebudak tu time mood baik je comel. Bila dah meragam, semua tak comel hahahahah

      Delete
  2. alia. aku nak datang raya rumah ko boleh tak? sukanya tengok tractor tu, sama macam dalam farmville aku dulu
    tractor kaler pink. aku suka gila la ada banyak gmbr macam ni. mana janji nak amek gmbr daun?
    dah masuk winter dah pon.

    oh duniaaaaaaaaa ini
    penuh kepalsuaaaaaan
    (tetiba nyanyi lagu aisyah)

    hahahahahhaha. lepas ni aku nak entry panjang mcm ni, gambo 18 juta. tq alia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaa meh la datang! Bawak Shien dgn Awie (hahaaha boleh tak aku panggil laki kau Awie? Sebab aku rasa dia macam mirip mirip Abang Awieee youuuuu)

      Ya ya nanti aku overload blog aku dgn gambar 18 juta. Matiler internet Malaysia tak boleh nak load. HAHAHAHAH

      Delete
  3. stop calling urself mak walrus cause u kurus alreadyyyy!

    eh build-a-bear tu aku ada, tunang aku bagi masa bercinta. Mampu kau bagi teddy bear? padahal bukan la minat sgt pun AHAHAHHA
    tapi sebab bf bagi kan harus menggeletis lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaaaaaaaaaaaaaaaaa?? kau ada build a bear tuuu??? Waaaaaaaa naaakkkk seketul! Aku nak masuk kedai tu, tapi biasa la, bawak bebudak. Mampos 10jam dok dlm kedai tu je tamau keluar.

      Ala kurus tak kurus mana pun. Badan tetap sebesar katil. Diet dah stop, sebab tadi baru aku melantak sekeping choc cake. Nasib baik topping kelapa, tak de la aku habiskan semangkuk. Hahahahhahaha

      Delete
  4. Hahahaha wow drooling tgok gambar. Anyway aku suka pjs dari forever 21, hahaha kt sana lg byk pilihan kan dengkinyaaaa.

    Ha ah at least tiga jam utk shopping, itu paling busuk la, hahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yesssss besttttttt byk pilihannn! mata berpinar pinar tauu masuk! Dah la kedai sebesar alam, so mcm tak tau mana nak start dulu! Rasa mcm orang jakun, hahahaha. PJs? Mahal la semata-mata utk beli pjs je. Baju tido aku bra & underwear je. hikshikshiks. hahahahahahah

      Yesssss kau memahami aku kan?! 3jam tu paling busuk laaaa, ni kalau setakat sejam je, apa kes? Kentut pun tak lepas

      Delete
  5. wahh cepatnya reply. mak sukerrr!

    nak tanya ni camane u adapt with amerikah yg u know banyak tempat tak halal kan.
    kalau i gi overseas mmg i tawakal je mkn fish just nak tau how u get along with it :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak tak perut ai dah kempis sedikit ni? HHAHAHAHAH tu la padahnya sebab byk menda tak boleh makan. hahahaha

      No la, I've actually adapted my whole lifestyle. Makan only selected dishes (mostly shellfish - nasib baik sini byk shellfish uols) or I'd go for vegetarian dishes (sini is big on vege dishes). We also don't usually eat out. Sebab we don't trust the cleanliness of the place. Kan sini byk cases orang ludah dlm makanan hahahaha.

      I know some people are so anal about minyak guna apa, masak dlm kuali apa bagai. Kalau mcm tu, kebulur je la.

      One thing for sure that I know, most eateries here will use vege oil. No lard whatsoever. So kalau nak order pisang goreng apa, tak perlu risau dia guna minyak apa.

      haha tetiba pisang goreng kan

      Delete
    2. betol tu kalau nak pk jaoh sangat sampai pk dia pakai pisau apa periok mana mmg sampai bila tak boleh mkn kan. Islam kan memudahkan cara.
      and of all that u look better now jd inspirasi i baru turun sekilo pls ahhahaha

      for more updates from u and don! xx

      Delete
  6. hehe. bestnya shopping!
    alia, awak kena paham, don amek gambar dari angle yg dia biasa tgk awak. acane eh nak kabo. ala, mcm mana dia tgk awak hari2, mcm tu la kat gambar tu. hehe.

    laki akak lg stress kalau dia amekkan gambo. kita harapkan dia amek la full from head to toe, sekali dia crop dari dada ke atas je. mana pegi pinggang aku? peha? kaki? dia lagi byk amek gambo awan dari badan bini dia ni.
    *tepukdahi*

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHAHHAHAHAHAHAH betul la kak Intan! Sama je dgn laki saya! Suruh dia amik gambar penuh, dia dok ketip dada ke atas. Penat penat haku bersiap utk amik gambar OOTD. Pastu kalau suruh dia ketip gambar satu badan, angle dia tangkap mesti nampak mcm hobbit. Bila kita compplain napa tangkap gambar mcm ni, boleh dia cakap "This is how I see you - a small midget"

      bangang abadi tak.

      hahahahahahahaha

      Sama la, dia suka tangkap gambar ntah apa apa dari gambar bini!

      Delete
  7. Laki kau boleh jadi geng aku arr.
    Aku kalau ikut perempuan shopping, mesti banyak ngomel.
    Of cos laa, kalau dia pergi bahagian bra, takkan aku nak ikut sekali kot?
    Terpaksa laa duduk hujung2 pastu jenguk2 dah habis ke belom pilih.
    Habis orang pandang serong kat aku sebab jenguk orang dkat bahagian bra. Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHHAHAHAAHAHA LAWAKKKKK!
      OOo sebab tu ramai aku tengok org laki dok tunggu kat ujung ujung rak bra tu! Hahahahahah
      Dok terjenguk jenguk kepala hahahahaha
      Laki aku jenis yg ikut je. Aku masuk kedai bra underwear, dia pun ikut je belakang. Aku tau dia kekadang awkward jugak, tapi aku sengaja je tanya pendapat dia "bra yg ni ok tak?" hahahahahahahahahahahhahahahaha ok aku mmg keji. Tapi tu la, sapa suruh dok mengomel nak balik cepat.

      Hoihh menyampah bawak laki mcm geng geng korang ni pergi shopping
      Stress aku

      Delete
  8. mana gambar Nutella shake? hahaha :P

    ReplyDelete
  9. Comelnya budak budak tu!

    Btw, my mamat refuse to shop with me. Pergi grocery store pun dia duduk dalam kereta with his phone. Lepas tu bising apasal lama. Semestinya, perlu buat detailed inspection at every nook and corner and just in case if I miss the first time, round dua/tiga kali lagi.

    For clothing, we usually go to the outlet store once a year, then we shop on our own and meet at the end, kekonon divide and conquer la katakan. Tapi mamat tu kadang-kadang kurang asam jugak, dia kasi time limit dua jam je. Nasib baik, online stores open 24/7 😆. And... Burlington Coat Factory dekat depan my tempat tunggu bas masa balik kerja, jadi asik la tersinggahla bila tak nampak bas. Kihkihkih.

    P.S. Your gambar of Amerekah sangat lawa and soft. I like it. I need to take more picture of people too. Tapi makanan tak bergerak, senang naj tangkap.

    ReplyDelete


-------------------------------------------------
Thanks! Here's a cookie. :)
-------------------------------------------------