Sunday, March 27, 2016

Tons Of Pictures

Fuh.
Lamanya rasa tak type full sentences dalam BM. Rasa kekok pulak.
Chey chey chey
Sila tampar sikit.
Perasan mat salleh sangat.

Hahaha

Anyway, kali ni cikkak tak de isu isu hangat untuk diperdebatkan. Kalau ada pun, I'm not interested to write about it.

Kali ni I'm just gonna upload tons of pictures sebab today is Easter Sunday and I had my first experience of coloring eggs yesterday.

But before that, mari lah kita throwback ke ntah beberapa minggu yang lalu.


DEADPOOL
We finally went to watch Deadpool I think after about 2 weeks movie tu keluar kot. Adik ipar ku memang fanatik betul Deadpool so dia la yg ajak.

We went to Starlight cinema, and I don't think I can ever go to another cinemas again because Starlight has spoilt me. They have reclining seats and seats dia adalah gabak. bagus untuk mak walrus ini.








 Tengok la laki 2 ekor ni. Saikosis tau.


Yes. popcorn adalah gabak.
I think size bucket tu is Large and the drink is a Medium.

Bucket tu lagi besar dari kepala aku ok. Jangan memain.
I think throughout the whole movie, mulut tak berhenti mengunyah, tapi at the end of the movie, mcm tak sentuh langsung popcorn tu.
Gila babeng punya banyak.

But one thing je aku kureng sikit, their popcorn bukannya caramel mcm kat Mesia. Theirs is salty uols. Kalau nak caramel, kena top up for toppings (or buy outside of the cinema).

Sini popcorn = salty. Sebab tu Americans saiz gempal gempal. hehehehe.





RANDOM OOTD 
Original goal ialah utk tangkap gambar OOTD. Tapi sempat tangkap 2 hari je. Pastu hilang semangat.

hahahahahahaha

Sila enjoice 2 gambar ni je.






ALIA BERKERJAYA DAN BERKERETA
I got my very own first car!

Ini maybe highlight of the month la kot.
Tak pernah seumur idup ni beli kereta sendiri, so ini memang first car la.

I'll have to say, walaupun I had to go through hoops sebab I'm considered a new immigrant (I have no credit report), tapi getting a car is relatively easier as compared to Malaysia.

okay maybe la nak beli kereta kat Malaysia tu pun senang, it's just aku tak de pengalaman beli keta kat Malaysia. But based from my relatives and friends punya experience, agak payah dan leceh la jugak.
 
Last weekend, we went to the car dearlership with the intention of finding what my options are, considering aku tak de credit report since I'm a new immigrant.

Having an established credit is everything over here. From buying/renting a house, to a car, getting a credit card, to even smart phones, semua diorg tgk your credit report. Credit report tu is a report of your credit history, how you bayar your hutang. Kalau you bayar on time everytime, your credit ratings tinggi which is good, which means you'd have no prob of getting a loan.

So since my credit report is basically "nothing", it's considered as "bad credit" sebab they don't know whether or not aku ni boleh harap utk bayar hutang or not. So sebab tu I was pretty nervous of going to the dealership. I didn't want to get my hopes high sebab kalau pergi sana then diorg ckp i'm not qualified to buy a car, mesti la punah harapan kan. hahahahaha

I'm a realist.

So anyway, after 3-4 hours there, I went home with a car uols.
Tak sangka that salesman berjaya men-convinced bank utk kasi loan. Gila terrer salesman tu.

I got myself a 2014 Chevrolet Sonic LT  in blue which I'm naming him The Hedgehog.



Plate and registration belum sampai lagi. Kena tunggu dlm 30 hari baru no. plate sampai. Tu temp plate je uols.







 Memula kekok jugak la nak drive on the right side. Tapi inshallah now dah biasa. I have to always keep in mind that bila nak belok, ALWAYS keep it to the right.

Pernah sekali I was on the wrong side of the road (oncoming traffic) and Don panik mcm orang gila.
HAHAHHAHAHAHA.

Nasib baik it was a backroad and tak de kereta.

I told Don NOT to give me directions on HOW to drive sebab nanti aku confused. I'd start questioning my judgement and that's not good when you're driving. You should always let the driver judge for him/herself.

Backseat driver = a big no no.




EASTER EGGS PREPARATION? 
Question marked because aku pun tak tau nak panggil apa. Nak panggil Easter Sunday eve mcm tak kena pulak.

Anyway, since today is Easter Sunday, so yesterday we had the kids mengaler telur telur untuk diorg hunt today.

This was my first experience of coloring eggs for Easter. Best pulak uols. Aku pulak yg lebih lebih bab bab kaler ni. Hahahah.
Otak artis la katakan. hahahahahahaahahahahah

Anyway, we went to ahkak dan abang ipar punya rumah yesterday and had fun coloring eggs with the kids.









He will never admit it, but bab bab ni laki aku ni pun eksaited. Pshhh.















 

My colored egg. ntah brapa banyak kaler aku letak, last last jadik purple.







Telur putih, senang la nak letak kaler.
Ce cuba buat dengan telur coklat.

Jadik telur pindang je la.


ok bai.

happy Easter to those yang celebrate!

7 comments:

  1. Saya suka anda punya OOTD. Buat la kat instagram. Bagi inspiration untuk orang pemalas macam diri ini yang everyday outfit is a dress and legging (kekonon opaque pantyhose). hehehehe.

    ReplyDelete
  2. woi bestnya popcorn tu! hahaha.
    i love your boots, hahaha.
    telur ayam sana putih so bestlah nk wewarna, weh apesal ko tak doodle je? :O

    ReplyDelete
  3. Besaunya popcorn!!!! Mahunya sampai habis movie tak habis lagi telannya. Hahaha
    btw, tahniah ke atas The Hedgehog!
    dan aku tak tau plak camtu buatnya easter egg. Sebelum ni aku ingat wrap dgn kertas kaler or cat guna berus je. Hahahaha

    ReplyDelete
  4. Oh my god. Lamanya tak menyinggah blog ni. Banyak tak catch up, anyway nak point out.

    1. Jeles dah pindah ke amerekah.
    2. You lost weight, yehuuu, kipidad dongibab
    3. Semoga berbahagia with don, last time i baca korang couple lagik.
    4. Keep on writing!

    Muahxs

    ReplyDelete
  5. beautiful, beautiful pictures. =) beautiful smiles and beautiful people. please keep writing. will go through your previous entries. later!

    ReplyDelete


-------------------------------------------------
Thanks! Here's a cookie. :)
-------------------------------------------------