Friday, August 6, 2010

BALIK KAMPUNG!!!

So last week opah, mak, uncle Abu and I went back to kampung...

The house has been, um, abandoned lah katakan for over 3 years now...I mean ada lah sometimes kitaorg datang kemas kemas ke apa, cari barang ke apa, but so far, rumah tu mmg mcm rumah terbiar lah.

Usually memang tak kuasa lah aku nak travel 2 jam nak balik kampung kan, I mean dah la balik hari, memenatkan je, but somehow hari tu terbukak lah pulak hati nak balik..haha..

Lagipon bukannya aku yg drive hahaaaa, uncle Abu yang drive kan, selamat akuu. Oh uncle Abu ni sebenarnya my uncle punya driver, tapi dia mmg rapat dengan my family so skrang ni kerja dia memang drive my grandparents around je..sebab diorg selalu kena pergi hospital kan...

Anyway, mmg aku ikut pon sebab nak salvage mana mana barang barang kat rumah tu boleh pakai lagi, nak angkut balik Subang..



Jalan nak masuk rumah...waaahhh kenangan zaman kecik kecik...oklah, jalan ni kira baru jugak la, masa aku sekolah menengah kot diorg buat jalan ni, sebab main road dah kena block dgn rumah badigol polis tu (haha, aku anti gila family dia).

Anyway, kat jalan ni lah aku main mercun, accident naik motor, nampak ular..haha..banyak lagi lah kenangan.

Kampung kuuuu Telok Intannnnnnn, oh I lap youuuu.

Oh, rumah atok yang belah kanan tu..rumah kuning tu rumah jiran..dulu jalan ni kecik je, tak der tar pon. Pastu depan kereta putih jiran ni, atok dulu ada simpan tempayan....
dalam tempayan tu atok bela ikan belut...

GILA OK. IKAN BELUT MMG MACAM ULAR!!!!
Pastu ikan tu selalu lompat lompat, maderfaker betul!!
Eventho atok ada kaver dgn zinc..tapi selalu bunyi bunyi!! TAK SUKA OK!!!

Memang sampai sekarang AKU TAK SUKA TEMPAYAN. Sebab mmg phobia takut ada benda ntah apa apa dlm tu...kan tak nampak...haha..

 OH KAMPUNGGGG

Seriously, this brings a lot of memories...I grew up here!! lari lari kat porch ni..pastu jatuh sebab dulu ada longkang kat tengah tengah tu...haha..and kereta atok selalu park dalam tu..

I miss you atok! :(
(yes, he's still alive, cuma he cannot walk, talk or stand on his own - dia kena stroke)


LOL mak tengah kepanasan...
We were in a hurry, sebab uncle Abu kena hantar apak pergi KLIA pulak malam tu..and Opah just kept on missing...alih alih hilang pergi rumah jiran...
haha..

Yea la, we understand, dia dah lama tak jumpa jiran jiran dia..ikutkan jugak lahh

Oh, while we were rummaging through barang barang kat rumah tu...there was an incident..nanti aku update lah..hahahaha

Gila saikosis tak, tiba tiba je nak kasi saspen...haha

4 comments:

  1. lorrrr....same kampung la ...teluk intan which area exactly ?

    ReplyDelete
  2. WAH! Orang teluk intan jugak kee!!

    Kat Lorong Guru...crap, aku mcm tak tau address full..hahahah, tau nama lorong je..hahahaha

    I think Kampung Bahagia kot...I THINK...

    ReplyDelete
  3. wahhhh..hai org kampung...mmg sekampung sungguh nih..tau sesgt lorong guru tuh...belah kiri junction..tp la ni mak dah pindah kuala sg manik..cari rumah tepi jln...katenye senang sedara nk singgah :D ...

    keep on drawing yaaa...sgt suke komik ko..bertambah suka la aku bace nih..dah tau org kampung sendiri nih :D

    ReplyDelete


-------------------------------------------------
Thanks! Here's a cookie. :)
-------------------------------------------------